05.11.2025, 16:40

В окупованому Криму відбувся черговий захід на честь видатного українського педагога

28 жовтня в окупованому Сімферополі на базі ЗОШ №38, якій окупанти присвоїли ім'я російського колоніста, героя рф Владіслава Дорохіна, відбулися 4-ті «Сухомлинські педагогічні зустрічі», спрямовані на популяризацію педагогічної професії та залучення молодих спеціалістів до галузі освіти.

Окремо відзначається, що ще в 2021 році на базі зазначеної школи було відкрито інформаційно-бібліотечний центр імені В. О. Сухомлинського; відтоді в навчальному закладі проводяться щорічні заходи пам'яті видатного педагога, якого колаборанти називають «вітчизняним».

Цього року тематикою педагогічних зустрічей було визначено виховання та навчання, засноване на принципах любові та поваги до особистості дитини. Учасниками заходу стали молоді вчителі шкіл окупованого Сімферополя, 40 студентів випускних курсів педагогічних спеціальностей «Кримського інженерно-педагогічного університету ім. Ф. Якубова» та «Кримського федерального університету ім. В. І. Вернадського», 20 викладачів системи вищої та додаткової професійної освіти. Також до заходу долучилася очільниця організації «Українська громада Криму» (рос. «Украинская община Крыма») Анастасія Ґрідчіна, яка також позиціонує себе як «депутат державної ради республіки Крим» та голова її «комітету з питань з народної дипломатії та міжрегіональних зв'язків».
У рамках програми викладачі вищої школи виступили в ролі експертів, презентувавши свій професійний досвід у галузі педагогіки та психології. 

Для студентів було організовано практичні заняття, присвячені опанування сучасних методик роботи з учнями, на кшталт «Педагогіка співпраці», «Нейрогімнастика – від руху до мислення» тощо. Під час занять було розкрито педагогічну тезу Сухомлинського про першорядну важливість правильного виховання та любові в ранньому віці дитини.

«Адміністрацію» ЗОШ №38 окупованого Сімферополя було відзначено подякою за організацію та проведення заходу.

Довідка. Василь Сухомлинський народився 28 вересня 1918 року на Златопіллі. У 1935 році розпочав педагогічну діяльність, працював вчителем, у т. ч. української мови та літератури, в сільських школах рідного району. Брав участь у боях ІІ світової війни в совєтській армії, втратив дружину та сина, після важкого поранення був комісований. З 1948 року до передчасної смерті 2 вересня 1970 року працював директором середньої школи села Павлиш Кіровоградської області, яку фактично перетворив на педагогічну лабораторію.

Василь Сухомлинський ставив і розв'язував проблему формування в молоді національного й естетичного світогляду, стверджуючи, що найкращі народні традиції мають увійти до душ дітей та стати святим законом, бо не можна уявити народ без імені, без пам'яті, без історії. В дусі українських культурно-історичних традицій він констатував, що мудрість є найважливішою прикметою людини. Головним чином праці Сухомлинського присвячені вихованню і навчанню молоді, педагогізації батьків, методиці викладання мови і літератури в середніх школах тощо. Він рішуче відкидав принцип виховання індивідуума через колектив як засаду, «яка може завдати духової травми вихованцеві», а також виступав проти ранньої спеціалізації.

Загалом Сухомлинський створив оригінальну педагогічну систему, що ґрунтувалася на принципах гуманізму, визнанні особистості дитини вищою цінністю, на яку мали бути орієнтовані процеси виховання та освіти, творча діяльність згуртованого колективу педагогів-однодумців та учнів.

Розгорнути більше...