- 15.12.2023, 16:02
- 04.12.2023, 07:28
- 15.06.2025, 19:22
-
15.12.2023, 20:26
Між пунктами пропуску Херсонської області та Кримом терміново перекритий рух
-
18.08.2025, 22:38
Фото
Ізобільненське водосховище в Криму фактично в цьому році вже висохло
- 20.03.2024, 10:57
- 25.03.2024, 17:30
- 26.03.2024, 12:37
- 25.03.2024, 10:24
- 25.03.2024, 08:03
-
13.01.2024, 14:23
Переміщений з окупованого Криму університет намагаються ліквідувати
-
15.12.2023, 20:34
У Криму окупанти готуються розібрати на метал ще один корабель ВМС України
- 28.01.2024, 07:42
-
15.01.2024, 15:37
Громадськість засудила намагання влади ліквідувати кримський університет (звернення)
- 27.03.2024, 21:59
- 24.03.2024, 20:51
- 26.03.2024, 16:04
-
08.02.2024, 12:14
Окупанти хочуть побудувати автодорогу навколо Азовського моря
-
25.03.2024, 22:00
В Армянську стрімко зросла кількість справ про «дискредитацію ЗС РФ»
- 23.03.2024, 23:30
У кримськотатарському фольклорному ансамблі на ТОТ АР Крим поскаржилися на матеріальні труднощі
Заснований у 1990 році кримськотатарський фольклорний ансамбль «Кирим», що діє в окупованому Сімферополі, переживає труднощі фінансового та матеріального характеру. Про це в коментарях підконтрольному російським окупантам медіа «РИА Новости Крым» розповів його художній керівник Сєрвєр Какура.
«В нас в ансамблі фанати збираються, бо тут гроші ставити на перше місце не виходить. Подивишся на зарплати - тільки поспівчувати можна», – повідомив культурний діяч.
Серед іншого, в окупованому Криму нема педагогів, які б
навчали гри на сазі: є окремі вчителі, які передають знання учням приватно.
Лише раз, у 1994 році, в музичному училищі Сімферополя на рік було відкрито
клас за сазом, у якому викладав Ресуль Халіль: єдиним його учнем був Мурат
Абдураїмов, який сьогодні грає в ансамблі «Кирим».
Інший учасник колективу, Абібулла Усєїнов, грає на сазі,
який привіз до Криму з Туреччини вже після російської окупації регіону: він
також переймає досвід в турецьких
майстрів.
На відміну від багатьох країн і регіонів, де навчають гри на
народних інструментах навіть на академічному рівні, в окупованому Криму в
музичному училищі діють класи лише за російськими народними інструментами.
Відтак музиканти ансамблю «Кирим» нарікають, що наразі навіть на
кримськотатарських весіллях замість живих музикантів грають діджеї, і
побоюються, що окупований регіон протягом кількох років ризикує залишитися без
виконавців народної музики, зауважуючи при цьому, що штучний інтелект не
впорається з фольклорною музикою.
Керівник ансамблю Сєрвєр Какура також відзначає, що колектив має з придбанням національних кримськотатарських інструментів проблеми не стільки фінансового, скільки описового плану:
«При складанні заявок ми як бюджетна організація мусимо дуже чітко дотримуватися в документах певних схем. Народний інструмент – це не типова історія. Як її описати? Який гриф, які струни, з якого дерева, який майстер, чому саме цей: як обґрунтувати? Чесно кажучи, ми й самі в них не дуже розбираємося. На ринку можна знайти які завгодно інструменти, коштують вони чимало. Промахнутися не хочеться, бо про якість можна судити лише в процесі гри, коли інструменти вже придбано».