-
24.09.2025, 17:23
Окупанти зібралися «реконструювати» дитячий табір «Артек» за понад мільярд рублів
- 24.09.2025, 15:35 Фото
- 24.09.2025, 11:08
-
24.09.2025, 10:22
Фото
Кримські рибалки можуть залишитися без роботи через наміри окупантів оновити промисловий флот
-
23.09.2025, 18:03
В окупованому Севастополі «перепідготовку» пройдуть ще кілька десятків фахівців Запорізької АЕС
-
23.09.2025, 17:23
Окупанти зібралися «реконструювати» «Артек» за понад мільярд рублів
- 23.09.2025, 14:33
- 23.09.2025, 12:07
-
23.09.2025, 10:37
МЗС зробили коментар щодо незаконного візиту послів Африки до окупованого Криму
-
23.09.2025, 08:23
Окупанти скерують кілька десятків мільйонів рублів на центри підтримки експорту в окупованому Криму
-
22.09.2025, 21:22
Окупанти назвали Саки «найпривабливішим містом для інвестицій» і звітують про його розбудову
-
22.09.2025, 15:38
Очільницю російського військового санаторію в окупованому Криму засудили за шахрайство
-
22.09.2025, 13:30
Окупаційні фінансові структури заявляють про зниження інфляції на ТОТ АР Крим
- 22.09.2025, 09:47
-
22.09.2025, 09:11
Фото
“Примари” ГУР у Криму спалили два ворожі літаки-амфібії Бе-12 “Чайка”
-
21.09.2025, 20:12
Фото
ГУР в окупованому Криму знищили три гелікоптери ворога, і РЛС "Нєбо"
-
21.09.2025, 17:27
Фото
«Влада» Севастополя похвалилася візитом свого посіпаки до Китаю
-
21.09.2025, 15:11
В окупованому Севастополі заявили про фантастичні показники бюджету
- 21.09.2025, 12:27
-
21.09.2025, 09:40
Фото
Окупований Крим вчергове відвідали посли кількох африканських країн в рф
Експерти Кримської платформи зробили заяву з нагоди проведення П’ятого саміту Міжнародної Кримської платформи
Експертна мережа Кримської платформи, яка є одним з ключових вимірів Міжнародної Кримської платформи, зробила заяву з нагоди проведення п'ятого саміту Міжнародної Кримської платформи.
"Ми, представники громадянського суспільства й експертного середовища, які об’єдналися з метою консолідації міжнародної підтримки звільнення Автономної Республіки Крим і міста Севастополя від окупації, забезпечення безпеки судноплавства в Чорному й Азовському морях, подолання негативних наслідків окупації, а також сприяння формуванню практик і рекомендацій для забезпечення тривалого справедливого миру й стабільності у регіоні, наголошуємо на такому:
– З 2022 року, в умовах повномасштабної війни, питання тимчасово окупованих територій України не повинні розглядатися фрагментарно. Всі окуповані регіони — включно з Автономною Республікою Крим, містом Севастополем, частинами Донецької, Луганської, Херсонської та Запорізької областей — є частинами єдиного простору збройної агресії, масштабних і системних порушень прав людини й міжнародних злочинів РФ і мають бути предметом єдиного переговорного й стратегічного треку. Будь-які окремі дискусії щодо «специфічних» статусів Автономної Республіки Крим і міста Севастополь чи Чорноморсько-Азовського регіону несуть ризики фрагментації міжнародної солідарності й підігрують підходу РФ щодо «спеціальних випадків», що є неприйнятним для міжнародної системи безпеки й правопорядку.
– Визнання і хоч яких ж змін статусу Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, що суперечать Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 68/262 «Територіальна цілісність України» 27 березня 2014 року, яка підтверджує відданість суверенітету, політичній незалежности, єдності й територіальній цілісності України в її міжнародно визнаних кордонах, є неприпустимим;
– Триває збройна агресія Російської Федерації проти України, її незалежності й територіальної цілісності, з боку Російської Федерації ігноруються зусилля міжнародної спільноти у забезпеченні справедливого миру, не припиняються її подальші агресивні спроби поширити свій контроль на інші території України (окупувати їх), що демонструє кричущу зневагу РФ до міжнародного правопорядку, встановленого після Другої світової війни;
– Російська Федерація, у порушення всіх її міжнародних зобовʼязань, здійснює масштабні та систематичні порушення прав людини й міжнародні злочини на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим і міста Севастополь, в окремих районах Херсонської, Запорізької, Донецької та Луганської областей;
– Здійснювана Російською Федерацією масштабна й системна політика спрямована на знищення, руйнування та викрадення культурних і історичних цінностей України, а також їх використання для ідеологічного підживлення та легітимації збройної агресії, негативно впливає на збереження культурної спадщини й ідентичності регіонів і унеможливлює процес постконфліктного відновлення;
– Держава-агресорка Російська Федерація систематично не виконує жодних положень резолюції ГА ООН, інших міжнародно-правових актів і договорів;
– Російська Федерація вдається до цілеспрямованої політики переслідування та дискримінації корінного кримськотатарського народу, що має на меті знищення ідентичности корінного народу України й є продовженням геноцидальної політики 1944 року;
– Російська Федерація створює загрози безпеці Європи через триваючу мілітаризацію тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і міста Севастополь, використання півострова як плацдарму для подальшої агресії проти України й дестабілізації Чорноморсько-Азовського регіону;
– Чорноморсько-Азовський регіон становить стратегічну основу економічного розвитку не лише України, але й усього регіону. Контроль над морськими маршрутами, портовою логістикою і доступом до енергетичних і продовольчих ресурсів є критично важливим для післявоєнного відновлення та стійкості Європи. У цьому контексті на особливу увагу заслуговує роль Азовського моря як простору проєкції нестабільності, що напряму пов’язаний із Чорним і, опосередковано, Каспійським морями. Статус Азовського й Каспійського морів, як зони міжнародного значення, має бути чітко артикульований, з належними механізмами контролю за безпекою і вільним судноплавством.
– Враховуючи це, Експертна мережа Кримської платформи наголошує на необхідності формування нової довгострокової безпекової конфігурації для Чорного й Азовського морів, що має передбачати:
- міжнародно верифіковані обмеження на військову присутність РФ у Чорному морі на визначений період часу (наприклад, 15–20 років),
- створення спеціального механізму моніторингу режиму морської безпеки за участи коаліції чорноморських країн (Румунія, Болгарія, Туреччина, Грузія, Україна) й ключових партнерів (США, Велика Британія),
- запровадження спільної морської присутности партнерських держав із мандатом на захист торговельного судноплавства, гуманітарних коридорів і морських інфраструктур.
– Неприпустимі і будь-які поступки у питанні притягнення Російської Федерації та її посадових осіб до відповідальності за масштабні порушення прав людини, міжнародні злочини, включно з воєнними злочинами й злочинами проти людяності, та злочини проти довкілля, вчинені під час збройної агресії проти України, відповідно до норм міжнародного права прав людини, міжнародного гуманітарного й кримінального права;
– Необхідно підвищити дієвість і, рівень уніфікації та розширення санкційної політики проти Російської Федерації і пов’язаних з нею юридичних і фізичних осіб, незалежно від громадянства, з метою припинення агресії, деокупації тимчасово окупованих територій України й припинення злочинів проти цивільного населення цих територій, унеможливлення обходу існуючих обмежень, а також відновлення міжнародного правопорядку і гарантій невідворотності покарання за порушення міжнародного права
– Будь-які конструктивні переговори щодо врегулювання конфлікту мають відбуватися лише за умов сталого довготривалого припинення вогню, охоплювати всі території України, включно з Автономною Республікою Крим і містом Севастополь, і мають спрямовуватися на повернення тимчасово окупованих територій під контроль України й відновлення фундаментальних прав людини, створюючи основу для справедливого миру", - йдеться в заяві Експертної мережі.
Експерти закликали держави-члени ООН підтвердити відданість Статуту Організації та міжнародному праву, вжити заходів для відновлення та захисту основоположних цінностей ООН – миру, поваги до людської гідності й прав людини, визначених Загальною декларацією прав людини від 1948 року, посилити солідарність з народом України й вжити рішучих, скоординованих заходів для деокупації Кримського півострова й інших тимчасово окупованих територій, посилити зусилля з розробки нової архітектури безпеки в Чорноморсько-Азовському регіоні, зокрема шляхом обмеження російської військової присутності, розширення правового контролю за морськими маршрутами, гарантування свободи судноплавства й забезпечення участи широкої міжнародної коаліції у гарантуванні цього порядку, захисту й відновлення прав постраждалих від злочинів РФ внаслідок окупації, відновлення міжнародного правопорядку й забезпечення стійкого й справедливого миру в Європі та світі.